داکت یا اسپلیت؟

داکت یا اسپلیت؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

با وجود گزینه های فراوان برای خنک سازی منزل ، تعیین اینکه چه سیستمی برای شما بیشتر منطقی است بسیار سخت است. اگر قصد خرید یک سیستم تهویه مطبوع را دارید ، از جمله گزینه های محبوب تر ، سیستم های تهویه مطبوع داکت اسپلیت گرین و اسپلیت گرین هستند. در این متن ، نمای کلی از هر دو سیستم و همچنین جوانب مثبت و منفی هر یک را برای کمک به شما در تصمیم گیری در جواب به سوال داکت یا اسپلیت؟  ارائه می دهیم.

داکت یا اسپلیت؟ بررسی اجمالی سیستم داکت اسپلیت و اسپلیت

داکت اسپلیت : همانطور که از نام آن پیداست ، یک سیستم تهویه کانال دار میباشد که از کانال های موجود در دیوارها و سقف برای تهیه تهویه هوا در سراسر خانه استفاده می کند. قسمت اصلی (کندانسور) خارج از دید ، به طور معمول در یک فضای پشت بام یا بالکن واقع شده است

اسپلیت : در سیستم تهویه اسپلیت ، مانند داکت اسپلیت، کندانسور خارج از خانه است. کندانسور فشار را به مبرد وارد می کند ، که از طریق لوله ای که به یونیت داخلی (اواپراتور) متصل است عبور می کند و در همان نقطه ریزش سرما رو احساس میکنیم.

هر نوع سیستم دارای مزایا و معایبی است. این عوامل را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند که تعیین کنید چگونه به سوال داکت یا اسپلیت؟ پاسخ دهید.

مقایسه سریع بین اسپلیت و داکت اسپلیت

عنوانداکت اسپلیتاسپلیت
فضابا یک سیستم منطقه بندی شده می توان خنک کردیک اتاق با یک واحد خنک می شود
زیبایی شناسی معماریفضاهای مورد نیاز تهویه دارای یک دریچه است که در سقف یا دیوار گنجانده شده است. کانال و کندانسور قابل مشاهده نیستندفضای مورد نیاز تهویه ، دارای یکی پنل دیواری یا کاستی میباشد
صدابونیت داخلی با محاسبات استاندارد و فشار استاتیک متناسب دارای صدای پایینی می باشد.
با توجه به اینکه میتوان کندانسور را با فاصله بیشتری نسبت به یونیت داخلی قرار داد پس صدای کندانسور کمتر شنیده می شود.
در یوینت داخلی فقط صدای چرخش فن ها و پرتاب باد را احساس میکنید.
در یونیت خارجی به علت اینکه نمیتوان لوله کشی طولانی کرد ممکن است صدا کندانسور آزاردهنده باشد.
کنترل سیستمهر دستگاه که یک منطقه کانال کشی شده را خنک میکند دارای یک سیستم کنترلی می باشد. بنابرین کنترل فضاهای مختلف میسر نمیباشد.هر دستگاه دارای یک ریموت کنترل میباشد بنابراین امکان کنترل دما و تهویه در هر فضا قابل انجام است.
مزایابا گذشت زمان می تواند کارآمدتر باشد و به ارزش خانه می افزایداجازه می دهد تا تهویه هوا فقط در اتاق های مورد استفاده قرار گیرد. یونیت های اضافی را می توان در صورت لزوم اضافه کرد

محصول مرتبط: داکت اسپلیت اینورتر GDS-30P1T1A

داکت یا اسپلیت؟ مقایسه جزییات بین داکت اسپلیت و اسپلیت

اندازه اتاق ها:

سیستم های اسپلیت برای فضاهای کوچک یا فضایی که به خانه اضافه شده منطق دارد اما نمی تواند به سیستم موجود متصل شود.

سیستم های داکت می توانند کل خانه را خنک کنند ، یا می توان آنها را به گونه ای تنظیم کرد که فقط در صورت نیاز اتاق های خاص را خنک کنند و این به صرفه جویی در انرژی و مقرون به صرفه بودن می افزاید. اگر در حال ساخت خانه جدید یا مقاوم سازی خانه هستید ، سیستم داکت می تواند انتخاب خوبی باشد زیرا فضای مورد نیاز برای کانال کشی می تواند در برنامه های طراحی گنجانده شود.

سیستم های اسپلیت به شما امکان می دهند فقط اتاق هایی را که انتخاب می کنید خنک کنید. از آنجا که این سیستم ها برای خنک کردن اتاق های منفرد در مقابل کل خانه ها ، حتی با چندین واحد طراحی شده اند ، حتی اگر هر اتاق دارای یک واحد داخلی باشد ، فضای کلی به طور یکنواخت خنک نمی شود. واحدهای اضافی به توان اضافی نیاز دارند ، بنابراین در برخی از زمان ها احتمالاً یک نقطه بازده کاهش یافته از نظر هزینه و بازده انرژی وجود دارد.

منتقدان سیستم داکت اسپلیت اغلب نشت بین کانال ها را ناکارآمدی این گزینه عنوان می کنند. با نصب حرفه ای و نگهداری منظم می توان از این امر جلوگیری کرد. بعلاوه ، هر گونه نشتی بین مجاری هنوز تهویه هوا را در خانه فراهم می کند. خنک کردن کل خانه هنگامی که فقط از یک قسمت استفاده می شود یکی دیگر از موارد قابل توجه است ، اگرچه سیستم های منطقه بندی شده با ارائه کنترل بر روی اینکه اتاق ها در یک زمان مشخص خنک می شوند ، این مسئله را حل می کنند.

هر دو سیستم ساکت هستند. از آنجا که کندانسور در خارج از خانه با سیستم اسپلیت قرار دارد ، در داخل خانه سر و صدای کمی وجود دارد ، اگر همسایه ها در صورت نزدیکی واحدهای مسکونی ممکن است صدای کارکرد آن را بشنوند. به طور مشابه ، بالا پشت بام صدای زیادی از کندانسور را برای یک سیستم کانالی جذب می کند.

سیستم های اسپلیت انعطاف پذیری خوبی را ارائه می دهند. از نظر نصب کوچکتر و انعطاف پذیرتر هستند. واحدهای داخلی را می توان بر روی دیوار یا سقف نصب کرد (اگرچه از یک پایه سقفی فقط در یک نصب می توان استفاده کرد). آنها قابل برنامه ریزی و کار با سهولت هستند و بسیاری از سیستم ها گزینه های کنترل از راه دور را برای راحتی کار فراهم می کنند. در حالی که هر اتاق برای خنک شدن به واحد خاص خود احتیاج دارد ، شما می توانید با یک واحد شروع کنید و بعداً واحدهای اضافی را اضافه کنید.

نصب سیستم کانالی نیاز به برنامه ریزی و فضای کافی برای کانال کشی دارد. پس از نصب ، برای کارکرد سیستم به تلاش کمی نیاز است. این سیستم معمولاً از طریق یک پنل کنترل می شود ، اگرچه برخی از تولیدکنندگان دسترسی از راه دور را از طریق برنامه تلفن ارائه می دهند. مانند سیستم های اسپلیت ، سیستم های داکت نیز می توانند برنامه ریزی شوند.

اگرچه آنها دارای مشخصات تر و تمیز هستند ، برخی از آنها ممکن است ظاهر یک اواپراتور اسپلیت را ناخوشایند بداند. اندازه واحدها متفاوت است ، اما حتی یک واحد کوچک نیز کاملاً مشهود است و همینطور مجرای همراه. به همین ترتیب ، در حالی که ممکن است خازن های بیرونی به گونه ای درآیند که با محوطه سازی برای یک طبقه طبقه اول ترکیب شوند ، ممکن است به دلایل زیبایی از درختچه ها یا صفحه های اضافی استفاده شود. اگر خانه در یک ساختمان چند مسکونی باشد ، کندانسور به احتمال زیاد در کنار ساختمان متصل می شود ، که ممکن است از نظر بصری برای برخی از همسایگان یا انجمن های صاحبان خانه نامطلوب باشد. در عوض سیستم های داکت شده در خانه عملاً دیده نمی شوند و فقط دریچه ها در هر اتاق نشان داده می شوند.

متغیرهای مختلفی به هزینه نصب تهویه مطبوع مشارکت می کنند ، از جمله اندازه فضا ، اندازه واحد (ها) ، دفعات استفاده ، سطح راحتی و غیره. به طور کلی ، سیستم های اسپلیت می توانند در محدوده بر فرض ایکس ریال برای یک نصب واحد شروع شوند. یک سیستم داکت جدید نزدیک به دو برابر ایکس ریال شروع می شود. این هزینه های اولیه باید با اهداف بلند مدت متعادل شود. به عنوان مثال ، خانه با سیستم داکت موجود بر ارزش فروش خانه می افزاید ، در حالی که زیبایی و اثربخشی سیستم تقسیم ممکن است با نیازهای صاحب خانه جدید که یک فضای موجود را تصاحب می کند مطابقت نداشته باشد

قیمت اولیه خرید و نصب سیستم اسپلیت نسبت به نصب سیستم کانال کمتر است. همچنین ، از آنجا که واحد های جداگانه را می توان در صورت لزوم اضافه کرد ، اگر بودجه یک نیروی محرک باشد ، این گزینه مفید خواهد بود.

در حالی که هزینه های خرید و نصب بالاتر از سیستم اسپلیت است ، سیستم های داکت کارایی بیشتری دارند. به همین ترتیب ، اگر قصد دارید مدت طولانی در خانه بمانید ، این می تواند گزینه مقرون به صرفه تری در طول زمان باشد. سیستم های کانال کشی شده همچنین به قیمت فروش یک خانه ارزش افزوده می دهند.

هر دو سیستم باید به صورت حرفه ای محاسبه و نصب شوند .از آنجا که هر کس الزامات مختلفی دارد ، در مورد نوع سیستمی که باید بخرید پاسخی یکسویه وجود ندارد. نیازها و بودجه خود و آنچه را که از نظر خنک سازی به دنبال آن هستید در نظر بگیرید.

در آوش ، ما منحصراً بر روی سیستم های تهویه مطبوع تمرکز می کنیم. کارشناسان و نصاب های ما متخصص در این زمینه هستند و می توانند به شما در ارزیابی نیازهای فردی و انتخاب سیستمی مناسب برای شما کمک کنند. بایستید و ما را ببینید ، و ما خوشحال خواهیم شد که نحوه عملکرد هر یک از این سیستم ها را به شما نشان دهیم و به سوالات شما پاسخ دهیم.

نظر شما در مورد سوال داکت یا اسپلیت؟ چیست ؟

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

تلگرام
توئیتر
فیسبوک
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر