ویژگی های دستگاه تصفیه هوا

با افزایش آلاینده ها و ذرات معلق و زیان آور در هوای شهر های بزرگ، بسیاری از مردم تصمیم به خرید دستگاه تصفیه هوا گرفتند اما در هنگام خرید با انبوهی از مدل ها، برندها و تکنولوژی ها و همچنین تنوع قیمت ها مواجه شده اند و همین سبب سخت شدن انتخاب دستگاه تسویه هوا مطلوب و مناسب می گردد.

اکنون درمورد چگونگی انتخاب دستگاه تصفیه هوا و ویژگی های یک دستگاه تصفیه کننده هوای خوب و میزان تاثیر واقعی عملکرد آنها در تصفیه هوای منزل یا محل کار شما توضیحاتی را ارائه نمائیم.

سوال اینجاست زمانی که تصمیم به خرید دستگاه تصفیه کننده هوا داریم چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه هوا :

1) متراژ محل مورد نظر
 توجه داشته باشید متراژ کل منزل و یا آپارتمان مد نظر نیست؛ شما باید متراژ یک محل خاص مانند اتاق خواب و یا پذیرایی را در نظر بگیرید.

2) آیا شما کودک و یا نوزاد در منزل دارید؟
اگر فرزند نورسیده ای دارید و نگران ویروس ها و باکتری های محیط اطرافش هستید، باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید و با ضد عفونی کردن هوای منزل سلامتی بیشتری برای کودک خود فراهم آورید.

3) آیا دستگاه های بزرگتر قدرت بیشتری دارند؟
این سوالی است که ممکن است برای مشتریان خرید دستگاه تصفیه هوا پیش بیاید؛ واقعیت این است که علاوه بر اندازه بزرگتر و مراحل فیلتر کاملتر دستگاه ، اندازه سطح مقطع فیلتراسیون آنها نیز در بهبود کیفیت هوای خروجی موثر است.       

4) پس از تعیین نوع تکنولوژی دستگاه تصفیه هوا، مهمترین نکته تعداد و سطح فیلتر های تصفیه کننده هوا می باشد.
هرچه مساحت فیلتر های دستگاه  تصفیه هوا بزرگتر  و تعداد  مراحل تصفیه (که عمدتا شامل: پیش فیلتر,فیلتر هپا,فیلتر کربن اکتیو,فیلتر الکترواستاتیک ,فیلتر دائمی نانو پلاسما,لامپ UV و مولد یون منفی است) بیشتر باشد,دستگاه مورد نظر توانایی بیشتری در جذب ذرات معلق و آلودگی هوا,ویروس ها ,قارچ  ها و …در هوای محل کار و زندگی ما را خواهد داشت.

5) نشانگر زمان تعویض فیلتر
یکی از امکانات دستگاه تصفیه های جدید داشتن سنسور و نشانگر زمان تعویض فیلتر است که به شما کمک میکند تا در اسرع وقت در زمان نیاز فیلترهای دستگاه را تعویض نمائید. زیرا اگر فیلتر ها به موقع تعویض نشوند عملکرد سیستم برعکس شده و استفاده از دستگاه تسویه هوا ضرر و زیان بیشتری دارد.

6) متراژ واقعی دستگاه ها
باتوجه به اینکه متراژ اعلام شده برای تصفیه هوای هر دستگاه با  حداکثر دور فن می باشد، بهتر است دستگاه تصفیه کننده هوایی را انتخاب کنید که توانایی این را داشته باشد که در دور متوسط و با صدای کمتر ، کل مساحت مورد نظر شما را پوشش دهد و هوای شما را با آرامش بیشتری داشته باشد. همچنین بهتر است هنگام انتخاب ,دستگاهی  مناسب برای دو برابر متراژ موجود و مورد نظر خود را انتخاب کنید!

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

تلگرام
توئیتر
فیسبوک
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر